اندروید نام سیستم‌عاملی بر پایه هسته لینوکس است که گوگل با همکاری ده‌ها شرکت تولید آن را رهبری می نماید و برای تلفن همراه و لوح‌رایانه و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می‌نماید.

برنامه های کاربردی اندروید با زبان جاوا نوشته می شوند و برای ارتباط با لایه های زیرین سیستم عامل می توانند از کتابخانه های جاوایی اندروید استفاده کنند. بخش رابط کاربری سیستم عامل اندروید با زبان جاوا نوشته شده است و بسیاری از برنامه های اندروید هم با جاوا نوشته شده اند. برای اجرای برنامه های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل می شوند و سپس روی Dalvik Virtual Machine اجرا می شوند. (دالویک یک ماشین مجازی جاوایی است که برای سیستم عامل اندروید بهینه شده است تا هم RAM و هم CPU و هم باطری کمتری مصرف کند). برای اجرای برنامه های جاوایی معمولی (J2ME) هم می توان از نرم افزارهای شبیه ساز ماشین مجازی جاوا مانند J2ME MIDP Runner روی این سیستم عامل استفاده نمود.

اندروید مجموعه برنامه نویسی کاملی شامل یک دیباگر، کتابخانه های اندروید، شبیه ساز سیستم عامل، مستندات اندروید و فایل های نمونه و آموزشی برای شروع کار در اختیار شما قرار می دهد. همچنین برنامه نویس این سیستم بازارهای مختلفی را در اختیار دارد که می تواند به راحتی محصول خود را منتشر کند. بزرگترین مارکت موجود مارکت شرکت گوگل است ولی شرکتهایی مثل آمازون مارکت اختصاصی خود را دارا هستند. همچنین از نمونه های مارکت ایرانی می توان به مارکت کندو اشاره نمود. پس از نوشتن برنامه شما می توانید آن را برای یکی از این مارکت ها ارسال کنید تا پس از بازبینی آن را در مارکت خود منتشر کنند. در صورتی که برای فروش برنامه خود قیمتی مشخصی نمایید مارکت مربوطه معمولاً به ازای فروش هر نسخه درصدی از آن را به عنوان سهم خود کسر نموده و مابقی را پرداخت می نماید.

درج دیدگاه غیر فعال است